Logo du forum

Forum TT-Hardware

| Inscription | | Recherche | | FAQ | | Accueil | | Liste des membres |
| Calendrier |

Vous n'êtes pas identifié! [Connexion] ou [Inscription] Forum » Jeux vidéo » [Officiels] » [Xbox 360] Techniques, News, Jeux ...
Login Mot de passe

13 visiteurs sur ce topic (3 membre(s), 10 invité(s) )

Aller à la page n°  
  Mot  Pseudo  
Page : [Début] [précédent] 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 [suivante] [Fin]
Sujet : [Xbox 360] Techniques, News, Jeux ...
Jeff93_70

Message du 17-05-2008 @ 9:55

Features de la prochaine update (non confirmée...)

Citation

Xbox LIVE
1. Option to delay sign-in to Xbox LIVE upon booting console (to allow user to set Online Status).
2. Option to promote Child Account from Family Settings.
3. Disallow Child Accounts (over 18) to override Family Settings by launching Privacy Settings through a title.
4. Option in Family Settings for Child Accounts to enable child-oriented/non-mature advertisements.
5. Introduce a group chat (4) for Private Chat and conferences through Video Chat.
6. Support to indicate media being watched to gamercard status (video content from Marketplace only).
7. Extend height for Bio field in Personal Profile, easier navigation through text.
8. More fields present in Personal Profile - recent achievements, interests, games, movies, links, custom section.
9. Compact Personal Profile for new fields (navigating to field will open it up).
10. Mandatory option to delete duplicate titles from gamercard (excludes Games for Windows - LIVE). User disconnected from Xbox LIVE when booting any title until action complete.
11. Option to remove payment information from gamertag.
12. New payment methods for international users.
13. Download History on Account Management better organized - games, genre, type, download date, miscellaneous.
14. Long descriptions of items on Marketplace can be scrolled using right stick.
15. Better organization of free content on Marketplace.
16. Option to 'ping' when testing connection.
17. Allow re-connection to Xbox LIVE if Ethernet cable is re-inserted whilst powered on.
18. New strip colors available to developers, staff gamercards.
19. New corner icon available to ambassadors.
20. Re-introduce Messages button for Inside Xbox updates only.
21. Option to store up to 10 messages permanently on server (excludes invites, status messages).
22. Increase character limit for text messages between friends only.
23. Option to disable invites from non-friends or all players.
24. Option to disable invites from titles not on gamercard (excludes demos).
25. Option to have smaller items moved up in Active Downloads.
26. Automatically re-connect to Xbox LIVE if disconnected unexpectedly (set intervals).
27. Option to download gamer picture (if available) from a gamercard being viewed.
28. Display random tips to replace static text on Xbox LIVE and Games blades.
29. New button on Marketplace for optional dashboard features - uses Storage Device memory.
30. Option to donate Microsoft Points to anybody with a Windows Live ID.
31. Option to purchase Membership for charities (includes benefits).
32. Integrate file-sharing for selected titles on Xbox LIVE and Games for Windows - LIVE.
33. Disable notifications to friends of user repeatedly signing into service (set period).
34. Option to see 'snippet' of text message in notification.
35. Windows Live Mail integration - includes support for Xbox LIVE Vision.
36. Web feeds integration - text, images, audio. Includes support for specific item codes on Marketplace.
37. Option to display gamer picture or standard picture as display picture in Windows Live Messenger.
38. Support for headset, Xbox LIVE Vision in Windows Live Messenger.
39. Support for limited 'winks' that display on dashboard interface. Option to disable 'winks' and 'nudges' added.
40. Notifications separate from Windows Live Messenger to Xbox 360 notifications.
41. Disable multiple languages from being used in any Xbox LIVE editable fields.

Games
1. Option to delete titles from gamercard with 0 gamerscore and 0 achievements (excludes some titles that will be re-added to launch another title).
2. Organize My Games at the Games Library section better (includes disc-based titles) - sort by genre, platform (Games for Windows - LIVE), percentage completion.
3. Support to display friends leaderboards for disc-based titles.
4. Show dates of an achievement unlocked when comparing.
5. Preload Games Library upon dashboard bootup for faster access.
6. Game updates now shown as items in Memory, increased amount of updates on Storage Device.
7. Option to delete game updates, removed 'cheat code' as no longer needed.
8. Support for more titles to display banner when accessing guide in-game.
9. Option to re-introduce awarded gamer pictures from titles that do not have their own re-introduce feature (requires saved game).
10. Disable gamer pictures from being awarded from trials.
11. Support for titles to store installation data on Storage Device for faster loading.
12. Synchronization to achievements offline/online that were deleted and then re-added from developers.

Media
1. Option to hold LT and RT for rewinding/fast-forwarding video content.
2. Option to delete individual music tracks from storage device.
3. Option to rip music CD at different quality.
4. Copy non-protected files (pictures, music, videos) from USB storage devices, CDs and computers to proprietary storage devices.
5. Support for menu, top-menu features on video content downloaded from Marketplace.
6. Section added for audio delivered through feeds (podcasts). Option to stream, download to Storage Device.
7. Support added for video titles/description to gamercard status.

Dashboard/Miscellaneous
1. Option to navigate quickly out of several menus back to respective blade home (applies to Games, Media, System).
2. New blade trim styles added.
3. Introduce expanded Inside Xbox as a portal to news, weather, entertainment, help and community features.
4. New sounds for various functions (notifications, blades, navigation).
5. Calibration options for display/sound.
6. Calibration options for motion sensor devices.
7. New effects for Xbox LIVE Vision and dashboard background.
8. Disable changing of Theme when on Memory to prevent 'hanging'.
9. Preload recent, limited items upon dashboard bootup on Memory.
10. Faster loading of Themes section on guide.
11. Option to see what items will not work offline due to DRM license changing from Memory.
12. Option to automatically associate new DRM to items downloaded for free.
13. Indicate 'charging' status on guide when Play & Charge kit is connected.
14. Option to change text colors on guide to better contrast some backgrounds.
16. Language improvements.
18. Word censor updated for fields.
19. Privacy Settings/Family Settings updated for new features.
20. Voice, picture messages can be read at Xbox.com (Gold accounts).

- Haut de page -
Muageto

Message du 17-05-2008 @ 11:34

Y a pas mal de trucs qui seront pas de trop, si ça se confirme, il va être bien cet update (genre éviter d'avoir 36 "bidule s'est connecté" d'affilée, ou scroller les textes sur le marketplace avec le stick droit par exemple)
- Haut de page -
Jeff93_70

Message du 17-05-2008 @ 19:54

Citation

Microsoft's Xbox 360 has sold 10.1 million units in the U.S., making it the first current generation gaming console to break the 10 million barrier in the U.S., and contributing to global sales of over 19 million. (April NPD data)

By the numbers: Xbox 360 is the most significant contributor to industry spending and growth
*188,000 Xbox 360 consoles were sold in April. (April NPD data)
*Xbox 360 has a record-setting attach rate of 7.6 games per console, the highest attach rate in history for a console at this point in its lifecycle. (April NPD data)
*Consumers have spent more than $9.7 billion on the Xbox 360 experience. (April NPD data)
*Xbox 360 titles accounted for $186 million of all third party game sales this generation, or 53% of share. (April NPD data)
*Xbox 360 games accounted for three of the top ten games in April, and secured the #1 spot with "Grand Theft Auto IV." (April NPD data)
*Not only are we selling more games, games play better on the Xbox 360. Xbox 360 has 91 titles with a Metacritic review score of 80 or higher, compared to just 50 for PS3 and 22 for Wii.

*Grand Theft Auto IV" on Xbox 360 snags top spot in April, boosts LIVE memberships to over 12 million
*In its first five days on the market, the Xbox 360 version of "Grand Theft Auto IV" sold 1.8 million units, outselling the other platform's version by nearly 2:1 in the U.S., and making it the top selling game in April. (April NPD data)
*Gamers eager to experience "Grand Theft Auto IV" online helped boost Xbox LIVE global membership totals to over 12 million this month. Fueled by an unparalleled combination of access to friends and family, the best online gaming features and the best entertainment content, the Xbox LIVE service has doubled in membership in only one year's time.
*Microsoft sales data shows Xbox 360 consoles saw a 54% lift week-over-week as a result of "Grand Theft Auto IV," and retailers are reporting that roughly four out of every 10 Xbox 360 consoles sold included the sale of a copy of "Grand Theft Auto IV." (Microsoft internal data)
*Beginning this fall, Xbox LIVE will be the only place gamers can go for exclusive "Grand Theft Auto IV" episodes.

*Grand Theft Auto IV" marked the beginning of what promises to be another landmark year for the Xbox 360 platform, with an all-star games line up in 2008 including "Gears of War 2," "Fable 2" and "Viva Piñata: Trouble in Paradise." Stay tuned for more announcements in the coming months.

C'est rare qu'ils donnent leurs stats!
Je suis assez impressionné par les 12 millions de membres du Live. Ca commence à faire du monde! :D Le nombre de jeux moyens par console est aussi une stat intéressante. Perso, j'suis à 7 jeux là, pile poil dans le trend... :D
Si techniquement, on peut lui reprocher certaines choses, commercialement, cela semble être une réussite pour Microsoft. J'aimerai bien savoir si ils gagnent des sous avec maintenant...
- Haut de page -
Muageto

Message du 18-05-2008 @ 0:07

Oué moi je suis au triple du nombre de jeux moyen par console :D Et pourtant mon gamerscore est pourri (preuve que j'ai pas encore touché à certains jeux et que je cherche pas à avoir tout les points ^^).
- Haut de page -
Yuki

Message du 18-05-2008 @ 0:26

52 dont 37 retails :p
- Haut de page -
Muageto

Message du 18-05-2008 @ 17:15

bon après recompte (maintenant que je suis revenu chez moi, c'est plus facile ^^), j'en suis à 36. Petite question, Yuki, qu'entends-tu par retail (ou plutôt que sont ces 15 jeux non retail ?).

[message édité le 18-05-2008 @ 17:16 Par Muageto]
- Haut de page -
Nico42

Message du 18-05-2008 @ 17:16

J'imagine qu'il y a les jeux boites et les jeux acheté sur le Live.
- Haut de page -
Muageto

Message du 18-05-2008 @ 17:17

ah vi c'est une possibilité, euh bah je dois tourner entre 40 et 45 à ce moment là :p (j'avais zappé le live arcade ^^).
- Haut de page -
Yuki

Message du 19-05-2008 @ 0:12

Les jeux retails : jeux achetés en magasin sur un support à longue durée de vie (donc ceux sur DVD achetés en magasin)
- Haut de page -
Dédé

Message du 19-05-2008 @ 19:04

Mais quelle grosse truffe ce vendeur de chez Micromania, ma nouvelle XBox n'a pas le port HDMI :o ...
- Haut de page -
Nico42

Message du 19-05-2008 @ 19:12

Dédé a écrit

Mais quelle grosse truffe ce vendeur de chez Micromania, ma nouvelle XBox n'a pas le port HDMI :o ...

C'est le pack core avec Halo 3 + Project Gotham Racing 4 ?

Si c'est le cas, ça semble normal, j'ai lu une news sur ça il y a quelques jours.
- Haut de page -
Dédé

Message du 19-05-2008 @ 20:45

Ouaip, mais bon c'est aussi un peu de ma faute, j'ai absolument pas vérifié :pamafote: J'ai demandé explicitement si elle avait le port HDMI, il m'a dit que oui promis juré :pamafote:

Enfin spa très grave, j'ai le câble HD YUV de l'ancienne, ça fera l'affaire.
- Haut de page -
Jeff93_70

Message du 19-05-2008 @ 20:51

:haha:

:hinhin:

En même temps, YUV ou HDMI, pfff... c'est bonnet blanc et blanc bonnet cette affaire...
- Haut de page -
Dédé

Message du 19-05-2008 @ 22:12

Oui, je m'en tape un peu, mais bon pour la forme, j'aurais préféré qu'il me dise "Je sais pas je vais vérifier" plutôt que "Si si c'est bon" :yeux:
- Haut de page -
Yuki

Message du 19-05-2008 @ 23:55

Démo de "La mémoire dans la peau" disponible sur le Live ;) C'est presqu'un "Yuki's approved game"
- Haut de page -
Sir Chumps

Message du 20-05-2008 @ 8:10

J'imagine que c'est assez similaire à un Splinter Cell?
J'avoue que j'en ai à peine entendu parler et les quelques screenshots que j'ai pu voir ne m'avaient pas vraiment inspiré...
- Haut de page -
Yuki

Message du 20-05-2008 @ 10:51

C'est un mix entre splinter cell et stranglehold (oui je sais ce sont deux opposés :p )
- Haut de page -
Sir Chumps

Message du 20-05-2008 @ 10:53

Donc alternativement gros bourrinage/espionnage avec un balai dans le cul :D

Je n'ai apprécié que moyennement la démo de Stranglehold et n'ai jamais fini un Splinter Cell donc je doute que ça m'intéresse...

Pour ceux qui seraient intéressés, ça sort quand?
- Haut de page -
Yuki

Message du 20-05-2008 @ 11:37

C'est plus subtile que ça le mélange disons qu'on prend le comportement d'Altair d'Assassin's Creed quand il doit se balader dans la foule, stranglehold pour les scènes de gros shoot, les quick time event de god of war (intéraction avec le décor et adaptation a la mis en scène pour le scénario).

Sauprouder de Uncharted pour le style du personnage et hop on a "La mémoire dans la peau" :D

- Haut de page -
KliVer

Message du 21-05-2008 @ 23:30

j'ai tester penny arcade, et pour ceux que l'anglais ne dérange pas c'est vraiment génial :D

c'est un ff-like pour ce qui est des combats mais l'histoire c'est bien anglo saxon avec l'humour qui va avec :ROFLMAO:
- Haut de page -
Muageto

Message du 21-05-2008 @ 23:56

Oui certes, l'humour est sympa, pour peu qu'on l'aime anglais ^^ En revanche, la réal c'est à l'emporte pièce sur plein de trucs. Les anims sont pas terribles, le rendu cartoon est sympa sauf quand les éléments se retrouve à ne plus savoir s'ils se dessinent à gauche ou à droite ... Et enfin, ce jeu est anti-ergonomique. Déjà, un objet interactif ne se laisse pas toujours faire, alors imaginez deux côte-à-côte, vous passez votre temps à courir en tournant légèrement le perso pour qu'il se locke sur le bon ...

Dommage, il m'aurait bien tenté, mais là ... ou alors à bas prix.
- Haut de page -
Jeff93_70

Message du 25-05-2008 @ 11:20

Bon les filles, maintenant que Dédé a de nouveau une console et que j'ai de nouveau le net, quand est-ce que l'on se refait une tite session de Live?
Quels jeux on a en commun? Perso, en ce moment, j'ai GTA, Forza, Gears, Halo, FN3, COD 4 et Dark Sector...

On pourrait se faire du Grid aussi. Voir ce que ça vaut en multi...

[message édité le 25-05-2008 @ 11:23 Par Jeff93_70]
- Haut de page -
Dédé

Message du 25-05-2008 @ 12:42

J'aurais pitête pu prendre COD 4, ça doit valoir le coup en multi, non ?

Sinon, si on savait trouver un peu de monde, bah je suis assez fan d'Halo 3, mais faudrait se mettre au vrai multi (CTF et tout ça), parce que la coop', ça va bien mais comme l'histoire est un peu à chier...

Edit : sinon FM2 bien sûr :bave: J'ai commencé ma rééducation, ça va, je suis pas beaucoup plus mauvais qu'avant :mdri:

[message édité le 25-05-2008 @ 12:42 Par Dédé]
- Haut de page -
Muageto

Message du 25-05-2008 @ 13:14

Bon pour moi, cette semaine, c'est râpé, suis en déplacement, je reviendrais que le vendredi soir tard ^^. Mais par la suite (sauf à ce qu'on me demande de rester une semaine de plus là-bas), oué un peu de live, ça serait cool, ça fait quelques temps que je fais plus que du solo.

PS : je posterais les qqs jeux multi que j'ai ce soir.

[message édité le 25-05-2008 @ 13:14 Par Muageto]
- Haut de page -
Dédé

Message du 26-05-2008 @ 8:04

Euh, juste une question en passant : j'ai rêvé ou dans les dernières consoles le système de refroidissement est supposé avoir été revu ? Dans ce cas je pense que l'amélioration a juste été de doubler la vitesse des ventilos, ma nouvelle boite est bien plus bruyante que l'ancienne, c'est insupportable :amoche:
- Haut de page -

Plan du forum | Contacter l'administrateur