Logo du forum

Forum TTH-News

| Inscription | | Recherche | | FAQ | | Accueil | | Liste des membres |
| Calendrier |

Vous n'êtes pas identifié! [Connexion] ou [Inscription] Forum » Software - OS - Réseaux » [Software] » VirtualBox
Login Mot de passe

2 visiteurs sur ce topic (0 membre(s), 2 invité(s) )

Aller à la page n°  
  Mot  Pseudo  
Page : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [suivante] [Fin]
Sujet : VirtualBox
nico42
Modérateur
Membre # 8872

Lieu : Au pays des Verts

Score :

Message du 22-01-2009 @ 16:43   Site personnel   Afficher le profil   Envoyer un message privé   Editer le message   Citer le message      Afficher l'adresse IP   Alerter les modérateurs   

Il faut bien qu'il y en ait qui travaillent un peu :o :D ;)
----------
PC de Bureau : Gigabyte Z170-HD3P, Intel Core i7 6700K 4 ghz + BE QUIET Dark Rock 3, 2 x 8 Go DDR4 2666 MHz Crucial Ballistix Elite, PNY Geforce GTX 1060 6 Go, SSD Samsung 960 Evo M2 500 Go, SanDisk Extreme PRO 240 Go et Seagate 1 To le tout dans un Corsair Carbide 100R Silent Edition.
Ordinateur Portable : Lenovo ThinkPad S540 : Intel Core i5-4210U (cache 3 Mo, jusqu'à 2,7 Ghz) ; 4 Go DDR3L PC3-12800 ; SSD Samsung 840 Pro 128 Go ; écran 15" 1920 x 1080 et Intel HD 4400.
Apple iPad Air 2 Wi-Fi 16Go Or, Nexus 7 2013 32 Go, Dell Venue 8 Pro série 3845 et APN Panasonic Lumix FZ150
PS4 Pro 1TO ; PS3 Slim 250 Go ; Wii noire ; PSP et PS Vita ; DS Lite, New 3DS XL et New 2DS XL
- Haut de page -
Le lyonnais
Sage
Membre # 1253

Lieu : Cambrousse lyonnaise

Message du 08-02-2009 @ 19:48   Site personnel   Afficher le profil   Envoyer un message privé   Editer le message   Citer le message      Afficher l'adresse IP   Alerter les modérateurs   

J'ai réinstallé VB.
j'en ai profité pour mettre la version 2.1.2
j'arrive pas à faire reconnaître une clé USB ou même à partager un dossier avec ma machine physique.
il me dit : "la clé n'est pas rattachée" je veux bien l'attachée avec n'importe quoi même avec des menottes s'il le faut
et pour le partage du dossier la case OK reste grisée ??

merci

nota : pour la clé c'est réglé

[message édité le 08-02-2009 @ 23:01 Par Le lyonnais]
----------
moins on pédale plus vite et plus on avance moins vite, et vice versa
Avant, j'étais schyzophrène ; maintenant nous allons mieux

Lian li PCA10B/asus Z87-K/I7-4770/ventirad Noctua NH-U9B SE2/GTX660 TI 2Go/cooler master M750W/4x4 DDR3 corsair vengeance 12800 C8/dual win 7 win 8/SSD 250 Go Samsung + 2 WD Black 1tera/ Numéricâble box power
- Haut de page -
davels
Vétéran
Membre # 1536

Lieu : Strepy

Score :

Message du 08-02-2009 @ 23:17   Afficher le profil   Envoyer un message privé   Editer le message   Citer le message      Afficher l'adresse IP   Alerter les modérateurs   

Le lyonnais a écrit

J'ai réinstallé VB.
j'en ai profité pour mettre la version 2.1.2
j'arrive pas à faire reconnaître une clé USB ou même à partager un dossier avec ma machine physique.
il me dit : "la clé n'est pas rattachée" je veux bien l'attachée avec n'importe quoi même avec des menottes s'il le faut
et pour le partage du dossier la case OK reste grisée ??

merci

nota : pour la clé c'est réglé

Perso, c'est le contraire, je n'arrive pas à configurer la clé par contre aucun problème pour partager un dossier :)
----------
Mais quelle bordel!
- Haut de page -
Le lyonnais
Sage
Membre # 1253

Message du 09-02-2009 @ 12:34   Site personnel   Afficher le profil   Envoyer un message privé   Editer le message   Citer le message      Afficher l'adresse IP   Alerter les modérateurs   

pour la clé, j'ai juste redémarrer mon PC physique.
pour le dossier, comment as-tu fais ? comment faire pour que la case OK soit valide ?
faut-il modifier quelque chose quelque part ?
J'ai suivi le tuto sur clubic, c'est exactement ce que j'ai fais, alors....

----------

Lian li PCA10B/asus Z87-K/I7-4770/ventirad Noctua NH-U9B SE2/GTX660 TI 2Go/cooler master M750W/4x4 DDR3 corsair vengeance 12800 C8/dual win 7 win 8/SSD 250 Go Samsung + 2 WD Black 1tera/ Numéricâble box power
- Haut de page -
davels
Vétéran
Membre # 1536

Score :

Message du 09-02-2009 @ 13:36   Afficher le profil   Envoyer un message privé   Editer le message   Citer le message      Afficher l'adresse IP   Alerter les modérateurs   

Je regarde à la maison ce soir, mais je me souviens être passé par le mode console pour mapper le disque réseau.
As tu installé les "VB guest additions"?
----------
Mais quelle bordel!
- Haut de page -
Le lyonnais
Sage
Membre # 1253

Message du 09-02-2009 @ 19:19   Site personnel   Afficher le profil   Envoyer un message privé   Editer le message   Citer le message      Afficher l'adresse IP   Alerter les modérateurs   

oui pour les additions.
mais pour la case, c'est pas ça

[message édité le 09-02-2009 @ 21:45 Par Le lyonnais]
----------

- Haut de page -
davels
Vétéran
Membre # 1536

Score :

Message du 09-02-2009 @ 21:13   Afficher le profil   Envoyer un message privé   Editer le message   Citer le message      Afficher l'adresse IP   Alerter les modérateurs   

Le lyonnais a écrit

oui pour les additions.
mais pour la case, c'est pas ça

Lol, retire les espaces :D

Edit : il est aussi possible d'ajouter des répertoires partagés quand la VM est lancée, pour cela, en bas à droite tu cliques sur l'icone qui ressemble à dossier bleu.

a écrit

VBox demande de lui indiquer un répertoire partagé. Est-ce que tu as pensé à le partager au niveau de ton OS hôte (comme si tu voulais y accéder via le réseau à partir d'une autre machine) ?

Pour utiliser un répertoire partagé dans l'OS guest, il ne faut pas que le répertoire sois partagé sur le host. C'est VB qui le gère directement.

J'ai testé pour l'USB et en effet, après un reboot, ca fonctionne, mais je trouve quand même ca lourd comme manipulation :o

[message édité le 09-02-2009 @ 21:18 Par davels]
----------
Mais quelle bordel!
- Haut de page -
Le lyonnais
Sage
Membre # 1253

Message du 10-02-2009 @ 0:09   Site personnel   Afficher le profil   Envoyer un message privé   Editer le message   Citer le message      Afficher l'adresse IP   Alerter les modérateurs   

OK, effectivement il ne faut pas d'espace dans le nom de dossier ??????
la case grise est bien active et le dossier s'inscrit dans VB.
mais quand je suis dans l'OS guest, celui-ci me dit que je n'ai pas les autorisations pour rentrer dans le groupe de travail, alors que le nom du groupe de travail est le même pour tous mes ordi même pour pour l'OS guest ?????
que le dossier soit partagé ou non dans le host le blème est le même
si je veux connecter un lecteur reseau le guest voit les dossiers partagés, mais au moment de valider il ne voit pas le chemin ????

[message édité le 10-02-2009 @ 8:58 Par Le lyonnais]
----------

- Haut de page -
davels
Vétéran
Membre # 1536

Score :

Message du 10-02-2009 @ 0:41   Afficher le profil   Envoyer un message privé   Editer le message   Citer le message      Afficher l'adresse IP   Alerter les modérateurs   

Quelle méthode utilises tu pour avoir accès au disque?

Perso, je fais "map network drive" en mode console et je n'ai aucun soucis :)
----------
Mais quelle bordel!
- Haut de page -
Le lyonnais
Sage
Membre # 1253

Message du 10-02-2009 @ 9:21   Site personnel   Afficher le profil   Envoyer un message privé   Editer le message   Citer le message      Afficher l'adresse IP   Alerter les modérateurs   

oui je fais comme ça
j'ai la version française, donc "connecter un lecteur reseau"
j'ai surement des autorisations à cocher quelque part, mais ou ?
J'ai ajouté l'onglet sécurité dans mon host, et autorisé tout le monde.
mon host est home, et mon guest est pro, cela a-t-il une importance ?
avec l'ancienne version tout marchait nickel

[message édité le 10-02-2009 @ 9:22 Par Le lyonnais]
----------

- Haut de page -
davels
Vétéran
Membre # 1536

Score :

Message du 10-02-2009 @ 10:58   Afficher le profil   Envoyer un message privé   Editer le message   Citer le message      Afficher l'adresse IP   Alerter les modérateurs   

Et tu le fais en mode console?

Je me souviens avoir eu aussi quelques problèmes depuis l'explorer :)
----------
Mais quelle bordel!
- Haut de page -
Le lyonnais
Sage
Membre # 1253

Message du 10-02-2009 @ 19:32   Site personnel   Afficher le profil   Envoyer un message privé   Editer le message   Citer le message      Afficher l'adresse IP   Alerter les modérateurs   

tu veux dire dans le XP virtuel ? oui
----------

- Haut de page -
davels
Vétéran
Membre # 1536

Score :

Message du 10-02-2009 @ 20:53   Afficher le profil   Envoyer un message privé   Editer le message   Citer le message      Afficher l'adresse IP   Alerter les modérateurs   

Oui oui dans la VM, bizarre, comme ca je n'ai jamais de soucis :/
----------
Mais quelle bordel!
- Haut de page -
Le lyonnais
Sage
Membre # 1253

Message du 16-02-2009 @ 0:04   Site personnel   Afficher le profil   Envoyer un message privé   Editer le message   Citer le message      Afficher l'adresse IP   Alerter les modérateurs   

ça y est ça marche. en fait il faut définir le dossier à partager sous le ghost et non pas dans les paramètres de VB.

----------

- Haut de page -
Canard
jeune canard allumé
Membre # 19469

Score :

Message du 17-02-2009 @ 9:01   Afficher le profil   Envoyer un message privé   Editer le message   Citer le message      Afficher l'adresse IP   Alerter les modérateurs   

Dans la VM ? :siffle:
- Haut de page -
nico42
Modérateur
Membre # 8872

Score :

Message du 17-02-2009 @ 15:56   Site personnel   Afficher le profil   Envoyer un message privé   Editer le message   Citer le message      Afficher l'adresse IP   Alerter les modérateurs   

VirtualBox 2.1.4

Citation

This is a maintenance release. The following items were fixed and/or added:

* Windows hosts: fixed host crashes/hangs on certain 32 bits Windows systems when running Linux guests (bugs #1606, #2269, #2763)
* Windows hosts: Fixed network component BSOD issue (bugs #3168, #2916)
* Windows hosts: Fixed installation issues (bugs #2517, #1730, #3130)
* Linux hosts: fixed occasional kernel oopses (bug #2556)
* Linux hosts: fixed module dependency for shipped modules (bug #3115)
* Linux hosts: moved the udev rules for USB forward so that they don’t override existing system rules (bug #3143)
* Linux hosts: fixed the issue with guest not being able to communicate with each other when attached via TAP interfaces (bug #3215)
* Linux hosts: give up probing for USB gracefully if dbus or hal are not available (bug #3136)
* Linux hosts: fixed warnings in installer when SELinux was disabled (bug #3098)
* Linux hosts: VirtualBox sometimes failed to start if it had been started using sudo previously (bug #3270)
* Solaris hosts: fixed high CPU load while running many guests in parallel
* Solaris hosts: fixed inability to start more than 128 VMs
* VMM: fixed performance regression for Windows guests (bug #3172)
* VMM: ignore CPU stepping when restoring a saved state/snapshot
* REM: fixed inability to use gdb to debug programs in Linux guests with software virtualization (bug #3245)
* GUI: fixed dead key handling on Solaris hosts (bug #3256)
* GUI: in the shutdown dialog, disable the action send the shutdown signal if the guest is currently not using ACPI
* GUI: suppress additional key release events sent by X11 hosts when keys are auto-repeated (bug #1296)
* API: restore case insensitive OS type name lookup (bug #3087)
* VBoxHeadless: really don’t start X11 services (clipboard service, 3D acceleration; Solaris & Darwin hosts only; bug #3199)
* NAT: fixed occasional crashes when the guest is doing traceroute (non-Windows hosts; bug #3200)
* NAT: fixed crashes under high load (bug #3110)
* NAT: fixed truncated downloads (Windows hosts only, bug #3257)
* NAT: don’t intercept TFTP packages with a destination address different from the builtin TFTP server (bug #3112)
* USB: several fixes for USB passthrough on Linux hosts
* USB: reduced host CPU utilization if EHCI is active
* VRDP: fixed VRDP server black screen after a client reconnect (bug #1989)
* VRDP: modified rdesktop client (rdesktop-vrdp) now uses NumLock state synchronization (bug #3253)
* LsiLogic: make FreeBSD guests work (bug #3174)
* ATA: fixed deadlock when pausing VM due to problems with the virtual disk (e.g. disk full, iSCSI target unavailable)
* iSCSI: fixed possible crash when pausing the VM
* 3D support: added missing GL_MAX_TEXTURE_COORDS_ARB (bug #3246)
* Windows Additions: fixed ERROR (e0000101) error during installation (bug #1923)
* Windows Additions: fixed Windows Explorer hang when browsing shared folders with 64 bit guests (bug #2225)
* Windows Additions: fixed guest screen distortions during a video mode change
* Windows Additions: fixed the Network drive not connected message for mapped shared folders drives after the guest startup (bug #3157)
* Linux Additions: fixed occasional file corruption when writing files in O_APPEND mode to a shared folder (bug #2844)
* Linux Additions: the mouse driver was not properly set up on X.Org release candidates (bug #3212)
* Linux Additions: fixed installer to work with openSUSE 11.1 (bug #3213)
* Linux Additions: disable dynamic resizing if the X server is configured for fixed resolutions
* Linux/Solaris Additions: handle virtual resolutions properly which are larger than the actual guest resolution (bug #3096)

----------
PC de Bureau : Gigabyte Z170-HD3P, Intel Core i7 6700K 4 ghz + BE QUIET Dark Rock 3, 2 x 8 Go DDR4 2666 MHz Crucial Ballistix Elite, PNY Geforce GTX 1060 6 Go, SSD Samsung 960 Evo M2 500 Go, SanDisk Extreme PRO 240 Go et Seagate 1 To le tout dans un Corsair Carbide 100R Silent Edition.
Ordinateur Portable : Lenovo ThinkPad S540 : Intel Core i5-4210U (cache 3 Mo, jusqu'à 2,7 Ghz) ; 4 Go DDR3L PC3-12800 ; SSD Samsung 840 Pro 128 Go ; écran 15" 1920 x 1080 et Intel HD 4400.
Apple iPad Air 2 Wi-Fi 16Go Or, Nexus 7 2013 32 Go, Dell Venue 8 Pro série 3845 et APN Panasonic Lumix FZ150
PS4 Pro 1TO ; PS3 Slim 250 Go ; Wii noire ; PSP et PS Vita ; DS Lite, New 3DS XL et New 2DS XL
- Haut de page -
nico42
Modérateur
Membre # 8872

Score :

Message du 08-04-2009 @ 19:18   Site personnel   Afficher le profil   Envoyer un message privé   Editer le message   Citer le message      Afficher l'adresse IP   Alerter les modérateurs   

VirtualBox 2.2.0

Citation

This version is a major update. The following major new features were added:

* OVF (Open Virtualization Format) appliance import and export (see chapter 3.8, Importing and exporting virtual machines, User Manual page 55)
* Host-only networking mode (see chapter 6.7, Host-only networking, User Manual page 88)
* Hypervisor optimizations with significant performance gains for high context switching rates
* Raised the memory limit for VMs on 64-bit hosts to 16GB
* VT-x/AMD-V are enabled by default for newly created virtual machines
* USB (OHCI & EHCI) is enabled by default for newly created virtual machines (Qt GUI only)
* Experimental USB support for OpenSolaris hosts
* Shared folders for Solaris and OpenSolaris guests
* OpenGL 3D acceleration for Linux and Solaris guests (see chapter 4.8, Hardware 3D acceleration (OpenGL), User Manual page 70)
* Added C API in addition to C++, Java, Python and Web Services

In addition, the following items were fixed and/or added:

* VMM: FreeBSD guest related fix for V86 flags (bug #2342)
* VMM: fixed guru meditation when booting an AsteriskNow Linux VM (bug #2342)
* VMM: fixed PGMPOOLKIND_FREE guru meditation (bugs #3356, #3431)
* VMM: fixed Windows XP boot hang (guest PAE + nested paging only)
* VMM: allow mixing of VT-x/AMD-V and software virtualization
* VMM: fixed extremely slow safe mode booting in e.g. Windows 2008 (VT-x/AMD-V only)
* VMM: significant speedup of certain GRUB boot loaders (e.g. Solaris) (VT-x/AMD-V only)
* VMM: real-mode IOPL fix for DOS guests (VT-x only)
* VMM: fixed VT-x detection with certain BIOSes that enable VT-x, but don’t set the lock bit in MSR_IA32_FEATURE_CONTROL
* VMM: fixed hibernation issues on Windows XP hosts (VT-x only; bug #1794)
* VMM: properly emulate RDMSR from the TSC MSR, should fix some NetBSD guests
* VMM: emulate RDPMC; fixes Windows guests crashes when using the Kaspersky virus scanner (bug #1778)
* NAT: fixed truncated downloads (FTP) (bug #3257)
* NAT: blocked UDP packets caused a crash (bug #3426)
* NAT: allow to configure the next server and the boot file via VBoxManage (bug #2759)
* IDE: fixed hard disk upgrade from XML-1.2 settings (bug #1518)
* Hard disk: support more VMDK file variants (including fixed-size ESX server images)
* Hard disks: refuse to start the VM if a disk image is not writable
* USB: further reduced host CPU utilization for OHCI and EHCI; the “VBoxInternal/Devices/usb-ohci/0/Config/FrameRate” CFG key is no longer necessary and no longer supported
* USB: fixed BSOD on the host with certain USB devices (Windows hosts only; bug #1654)
* E1000: properly handle cable disconnects (bug #3421)
* VRDP: fixed hangs when VRDP server is enabled or disabled in runtime
* Shared folders: respect umask settings on Linux, OSX and Solaris hosts when creating files
* X11 guests: prevented setting the locale in vboxmouse, as this caused problems with Turkish locales (bug #3563)
* X11 guests: show the guest mouse pointer at the right position if the virtual desktop is larger than the guest resolution (bug #2306)
* Linux additions: fixed typo when detecting Xorg 1.6 (bug #3555)
* Solaris guests: added xpg4/xcu4 dependency to the guest additions installer (bug #3524)
* Windows guests: bind the VBoxMouse.sys filter driver to the correct guest pointing device (bug #1324)
* Windows hosts: fixed BSOD when starting a VM with enabled host interface (bug #3414)
* Linux hosts: do proper reference counting to prevent unloading the vboxnetflt module as long as this code is in use (bug #3104)
* Linux hosts: do not leave zombies of VBoxSysInfo.sh (bug #3586)
* Linux installers: fixes for Slackware, Arch Linux and Linux from Scratch systems
* Windows installers: combined installer executable which contains both (32- and 64-bit) architectures.
* VBoxManage: less cryptic command-line error messages
* VBoxManage list vms commands now default to compact format
* VBoxManage controlvm dvdattach did not work if the image was attached before
* VBoxManage: allow creation of all supported disk image variants
* VBoxManage showvminfo: don’t spam the release log if the additions don’t support statistics information (bug #3457)
* VBoxManage: big command line processing cleanup, the legacy single-dash options are deprecated and will be removed in the next major release, so switch to the new options now
* Hard disks: improved immutable disk support to auto-reset diff file at VM startup (related to bug #2772)
* GUI: enable the audio adapter by default for new VMs
* GUI: warn if VT-x/AMD-V is not operational when starting a 64-bit guest
* GUI: deactivate 64-bit guest support when the host CPU does not support VT-x/AMD-V
* GUI: removed floppy icon from the status bar
* GUI: show build revision in about dialog
* GUI: fixed sticky status bar text
* GUI: improved error dialogs
* GUI: fail with an appropriate error message when trying to boot a read-only disk image (bug #1745)
* GUI/Mac OS X: fixed disabled close button
* GUI/Windows: re-enabled support for copy and paste (Windows hosts 2.0 regression; bug #2065)
* 3D support: added OpenGL select/feedback support (bug #2920)
* 3D support: close OpenGL subsystem for terminated guest applications (bug #3243)
* 3D support: fixed VM hangs when starting guests with 3D acceleration enabled (bug #3437)
* PXE: fixed boot hangs when hardware virtualization is used (bug #2536)
* LsiLogic: fixed problems with Solaris guests
* Main API: close machine settings XML file when unregistering machine (bug #3548)

----------
- Haut de page -
Canard
jeune canard allumé
Membre # 19469

Score :

Message du 08-04-2009 @ 21:13   Afficher le profil   Envoyer un message privé   Editer le message   Citer le message      Afficher l'adresse IP   Alerter les modérateurs   

J'ai une ancienne version, je fais check update et il me dit que c'est à jour :D
D/l à la mano :o

[message édité le 08-04-2009 @ 21:14 Par Canard]
- Haut de page -
nico42
Modérateur
Membre # 8872

Score :

Message du 29-04-2009 @ 8:55   Site personnel   Afficher le profil   Envoyer un message privé   Editer le message   Citer le message      Afficher l'adresse IP   Alerter les modérateurs   

VirtualBox 2.2.2
----------
- Haut de page -
Sarsipius
Vétéran
Membre # 15109

Lieu : Nancy [54]

Message du 29-04-2009 @ 9:00   Afficher le profil   Envoyer un message privé   Editer le message   Citer le message      Afficher l'adresse IP   Alerter les modérateurs   

s'il me fout autant la grouille que le 2.2.0 ça promet !
----------

 MacBook Air 13" mid 2011 Core i5, MacBook Air 13" early 2015 Core i5
 iPhone 6 plus 64Go silver, iPad Air 2 64Go grey
 Watch Sport Silver
- Haut de page -
Sarsipius
Vétéran
Membre # 15109

Message du 29-04-2009 @ 9:11   Afficher le profil   Envoyer un message privé   Editer le message   Citer le message      Afficher l'adresse IP   Alerter les modérateurs   

j'ai eu des problèmes avec le réseau et j'ai dû repassé en 2.1.4 (j'ai un host windows xp et des guests ubuntu/debian)

je vais tester cette nouvelle version mais j'y vais à reculons...

[edit]

ça fonctionne au poil avec la 2.2.2 :D

[message édité le 29-04-2009 @ 10:00 Par Sarsipius]
----------

 Watch Sport Silver
- Haut de page -
Sarsipius
Vétéran
Membre # 15109

Message du 29-04-2009 @ 13:14   Afficher le profil   Envoyer un message privé   Editer le message   Citer le message      Afficher l'adresse IP   Alerter les modérateurs   

j'utilisais effectivement mes machines guest en mode bridge et avec la version 2.2.0 je n'arrivais pas à communiquer entre mes machines pourtant toutes en ip fixe

avec la version 2.2.2 je n'ai eu aucun problème et je suis réconcilié avec VB (j'ai failli retourner du côté de vmware...)
----------

 Watch Sport Silver
- Haut de page -
Sarsipius
Vétéran
Membre # 15109

Message du 29-04-2009 @ 13:37   Afficher le profil   Envoyer un message privé   Editer le message   Citer le message      Afficher l'adresse IP   Alerter les modérateurs   

avec la 2.1.4 il n'était déjà plus nécessaire de configurer le bridge dans l'os mais le passage à la 2.2.0 a été fatal pour moi
----------

 Watch Sport Silver
- Haut de page -
nico42
Modérateur
Membre # 8872

Score :

Message du 30-05-2009 @ 10:19   Site personnel   Afficher le profil   Envoyer un message privé   Editer le message   Citer le message      Afficher l'adresse IP   Alerter les modérateurs   

VirtualBox 2.2.4

Citation

This is a maintenance release. The following items were fixed and/or added:

* Windows Installer: fixed a potential hang during installation
* Windows Installer: fixed several problems (bug #3892)
* Solaris hosts: make it work with Solaris build 114 or later (bug #3981)
* Solaris hosts: fixed a bug serial port character handling found during loopback (bug #3120)
* Linux hosts: adapted vboxdrv.sh to the latest changes in VBoxManage list runningvms (bug #4034)
* Windows hosts: fixed a crash caused by host-only/bridged networking
* Mac OS X hosts: fixed access to host DVD with passthrough disabled (bug #4077)
* Guest Additions: fixed problems with KDE 4 not recognizing mouse clicks
* Windows Additions: fixed incorrect 8-bit guest color depth in Windows 7 guests
* GUI: warn if VT-x/AMD-V could not be enabled for guests that require this setting (bug #4055)
* VMM: fixed occassional crash due to insuffient memory
* VMM: fixed hanging 64 bits Solaris guests
* VMM: restore from a saved state occassionally failed (bugs #3984 and #2742)
* Clipboard: fixed a deadlock while shutting down the shared clipboard on X11 hosts (bug #4020)
* OVF: fixed potential hang during import
* OVF: fixed potential crashes during import/export on Win64 hosts
* VBoxManage modifyhd --compact: fixed bug which could lead to crashes and image corruption (bug #3864)
* VBoxManage metrics collect: now flushes the output stream.
* VHD: made VBoxManage internalcommands sethduuid work for .vhd files (bug #3443)
* VHD: some .vhd files could not be cloned (bug #4080)
* VMDK: fixed creating snapshots
* NAT: improvement of TCP connection establisment (bug #2987)
* NAT: fixed order of DNS servers in DHCP lease (bug #4091)
* NAT: fixed DHCP lease for multiple name servers (bug #3692)
* NAT: fixed a potential segfault if the host lost its connectivity (bug #3964)
* Shared Folders: deny access to parent directories on Windows hosts (bug #4090)
* Shared Folders: make rm/rmdir work with Solaris guests on Windows hosts
* Networking: fixed the problem with blocked receiving thread when a broadcast packet arrives too early to be handled by uninitialized e1000 adapter.
* Networking: fixed the problem that caused host freezes/crashes when using bridged mode with host’s interface having RX checksum offloading on (bug #3926 and related). Fixes problems with TX offloading as well (bug #3870)
* PXE boot: Added support for PRO/1000 MT Server adapter.
* Python bindings: fixed keyword conflict
* SCSI: fixed occasional crashes on Win64
* Serial: allow to redirect the serial port to a raw file (bug #1023)
* VRDP: fixed a rare incorrect screen update

----------
- Haut de page -
nico42
Modérateur
Membre # 8872

Score :

Message du 19-06-2009 @ 11:24   Site personnel   Afficher le profil   Envoyer un message privé   Editer le message   Citer le message      Afficher l'adresse IP   Alerter les modérateurs   

VirtualBox 3.0 Beta 1 avec support SMP
----------
- Haut de page -
Aller à la page n°  
  Mot  Pseudo  
Page : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [suivante] [Fin]

Aller dans le forum :  

Plan du forum | Contacter l'administrateur